Mittwoch, 7. August 2024

بازتاب‌های گسترده ویدئوی ضرب‌وشتم دو دختر نوجوان به‌دست گشت ارشاد؛ واکنش پلیس و دادستان نظامی

 

انتشار تصاویر ضرب‌وشتم دو دختر نوجوان به دست نیروهای گشت ارشاد نیروی انتظامی در تهران واکنش‌های گسترده‌ای را در شبکه‌های اجتماعی به همراه داشته و کاربران فارسی‌زبان خواستار اجرای وعده‌های مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور جدید ایران، برای جمع کردن گشت ارشاد شدند.


تصاویر ویدئویی که روز سه‌شنبه ۱۶ مرداد منتشر شد حاکی از برخورد نیروهای طرح موسوم به «نور» با دو دختر نوجوان در خیابان وطن‌پور شمالی تهران است. این تصاویر نشان می‌دهد که ماموران نیروی انتظامی دو دختر نوجوان را که روسری بر سر ندارند با ضرب‌وشتم بازداشت می‌کنند.

مادر یکی از این نوجوانان به اسم نفس حاجی‌شریف که تنها ۱۴ سال دارد، به سایت «انصاف‌نیوز» گفته است: «در زمان دستگیری، سر دخترم به پست برق برخورد کرده و در داخل ون نیز برخوردها با دخترم ادامه پیدا کرد».

او افزود از ماموران «طرح نور» شکایت کرده است اما پیگیری‌هایش تا به حال تا آنجایی جواب داده که قاضی کشیک دادسرای نظامی اجازه‌ گرفتن فیلم دوربین مداربسته را به او داده است و از آن به بعد دیگر پاسخی نگرفته‌اند.

مادر این نوجوان می‌گوید پس از بازداشت دخترش به «پلیس امنیت اخلاقی» مراجعه کرده و دخترش را با صورتی زخمی، لب‌های ورم کرده، گردن کبود، لباس پاره‌پاره و صدایی که در نمی‌آمد دیده 


 با توجه به اینکه حکومت جمهوری اسلامی ایران به رهبری اقای خامنه ای گوشی برای شنیدن اعتراض و نقد را به قتل و جنایات خود علیه مردم بیگناه ایران را ندارد دست به سرکوب اعضای جامعه و صدور احکام سنگین میزند که هیچ عنوان قابل تایید نیست .
فعال حقوق بشر در ایران کوثر ولی‌زاده 

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen

بازتاب‌های گسترده ویدئوی ضرب‌وشتم دو دختر نوجوان به‌دست گشت ارشاد؛ واکنش پلیس و دادستان نظامی

  انتشار تصاویر ضرب‌وشتم دو دختر نوجوان به دست نیروهای گشت ارشاد نیروی انتظامی در تهران واکنش‌های گسترده‌ای را در شبکه‌های اجتماعی به همراه ...