Thursday, March 31, 2022

دستکم دو تجمع اعتراضی برگزار شد

 


طی دو روز اخیر، شماری از دامداران و کنشگران محیط زیست مازندران در زیست گاه حفاظت شده میانکاله و همچنین جمعی از کشاورزان اصفهان در مقابل ساختمان جهاد کشاورزی این شهر، در تجمعاتی اعتراضی خواستار رسیدگی به مطالباتشان شدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز شنبه ۶ فروردین ماه ۱۴۰۱، شماری از کشاورزان اصفهان، در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالباتشان، در مقابل ساختمان جهاد کشاورزی این شهر، دست به تجمع زدند.

کشاورزان معترض اجرا نشدن مصوبات و وعده های بی عمل مسئولان در راستای رسیدگی به مطالباتشان را از دلایل برگزاری این تجمع عنوان کردند.

تجمع دامداران و کنشگران محیط زیست مازندران

به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، روز جمعه ۵ فروردین ۱۴۰۱، شماری از دامداران و کنشگران محیط زیست مازندران در اعتراض به احداث کارخانه پتروشیمی در زیست گاه حفاظت شده میانکاله دست به تجمع زدند.

بر اساس این گزارش، پیشتر در حالی پروسه ساخت کارخانه پتروشیمی در بهشهر استان مازندران و در نزدیکی میانکاله با حضور وزیر کشور آغاز شد که طبق قانون هیچ گونه ساخت‌وسازی نباید در ذخیره‌گاه زیست‌کره میانکاله انجام گیرد.

پس از اعلام خبر ساخت کارخانه پتروشیمی در منطقه میانکاله که جزو مناطق چهارگانه محیط زیست محسوب می‌شود، علی سلاجقه، رییس سازمان حفاظت محیط زیست به این موضوع واکنش نشان داد و گفت: احداث کارخانه پتروشیمی در شهرستان بهشهر که در چند کیلومتری منطقه میانکاله قرار دارد بدون کسب مجوز از سازمان حفاظت محیط زیست امکان پذیر نیست و سازمان تا زمانی که این کارخانه مجوز زیست‌محیطی نگیرد جلوی احداث آن خواهد ایستاد.

No comments:

Post a Comment

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران با انتشار فهرست روزنامه‌نگاران زندانی، سرکوب رسانه‌ای توسط جمهوری اسلامی را محکوم کرد

رئیس فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران ضمن محکوم کردن «اتهامات بی‌اساس وارده» به همکاران خود در ایران از مقامات جمهوری اسلامی خواست تا ...