Dienstag, 10. Oktober 2023

نازیلا معروفیان پس از خروج از ایران: در وزارت اطلاعات به «کشته‌شدن» تهدید شدم

نازیلا معروفیان، روزنامه‌نگاری که در یک سال گذشته چند بار بازداشت شده بود، می‌گوید پس از «تهدید جانی» در وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی، ایران را ترک کرده است. نازیلا معروفیان در پیامی ویدئویی که سه‌شنبه ۱۸ مهر در اینستاگرام منتشر کرده، توضیح داد که تا مدتی پیش «یک درصد هم به فکر رفتن» نبوده، اما پس از آن که یک مقام وزارت اطلاعات او را به «کشته شدن» تهدید کرد، به سلیمانیه عراق رفت و پس از آن به فرانسه مهاجرت کرد. این روزنامه‌نگار اهل سقز که نخستین بار سال گذشته پس از مصاحبه با امجد امینی، پدر مهسا امینی بازداشت شد، می‌گوید دیگر در ایران «حتی برای فروشندگی» به او کار نمی‌دادند و امنیت جانی نیز نداشت، برای همین تصمیم گرفت ایران را ترک کند. او در حالی که آثار ضرب و جرح بر چهره‌اش پیدا است، شرح می‌دهد که در سلیمانیه عراق بازداشت شده و مردانی او را در حضور یک زن که فقط نگاه می‌کرد، کتک زده‌اند. نازیلا معروفیان در این پیام تأکید می‌کند که در ایران پس از آزاد شدن از زندان به همراه مادرش به دفتر وزارت اطلاعات در خیابان خواجه عبدالله احضار شده و در آن جا یک مقام مسئول «زل زد به چشم مادر من و گفت: ببین! دختر تو قرار است کشته شود. دختر تو زنده نمی‌ماند. حالا یا با آب خوردن که سمی توی آن است، یا یک ماشینی به او می‌زند، چون دختر تو دشمن زیاد دارد.» او اضافه می‌کند که به آن فرد در دفتر وزارت اطلاعات گفته «کی دشمن من است؟ من چندین سال است در تهران مستقل از خانواده زندگی کردم و تا کنون مشکلی برای من پیش نیامده جز این که شما آمده‌اید سر وقت من.» قابل توجه است حکومت جمهوری اسلامی ایران به رهبری اقای خامنه ای حکومت فاسدی است که گوشی برای شنیدن نقد از خود را ندارد . فعال حقوق بشر در ایران کوثر ولی‌زاده

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen

بازتاب‌های گسترده ویدئوی ضرب‌وشتم دو دختر نوجوان به‌دست گشت ارشاد؛ واکنش پلیس و دادستان نظامی

  انتشار تصاویر ضرب‌وشتم دو دختر نوجوان به دست نیروهای گشت ارشاد نیروی انتظامی در تهران واکنش‌های گسترده‌ای را در شبکه‌های اجتماعی به همراه ...