Monday, January 16, 2023

راضیه جانباز: دیگر منتظر آزادی نمی‌مانم، اگر توانستی محدودم کن

راضیه جانباز» بازیکن سابق تیم ملی هندبال زنان ایران، در صفحه اینستاگرام خود با انتشار تصویری بدون حجاب اجباری از خود نوشته است: «نگاه کن. من دیگر خیلی راحت حرفم را می‌زنم. من دیگر منتظر آزادی نمی‌مانم. من آزادانه رفتار می‌کنم. اگر توانستی محدودم کن.» خانم جانباز نخستین لژیونر هندبال زنان تاریخ ایران نیز محسوب می‌شود. در ماه‌های اخیر، همراهی ورزشکاران ایرانی با مردم ایران، با وجود تهدیدها، بازداشت‌ها، شکنجه‌ها و احکام سنگین دستگاه قضایی افزایش یافته است. پیش از این و با آغاز اعتراضات سراسری، در شرایطی که بازیکنان تیم فوتبال برای دریافت حواله‌های واردات خودرو خود با مقامات حکومتی از جمله «ابراهیم رئیسی» دیدار می‌کردند، راضیه جانباز، بازیکن تیم هندبال زنان ایران، با انتشار پیامی در صفحه اینستاگرام خود، از تیم ملی هندبال ایران کناره‌گیری کرد.⁠ او در پیامی احساسی نوشته بود: «من به احترام روح بلند خواهرم مهسا امینی و تمام دختران سرزمینم که کسی صدایشان را نشنید به‌پا می‌خیزم، اکنون هم‌صدا و هم‌قدم شدن با مردم از هر تکلیفی واجب تر است، من از تیم ملی هندبال خداحافظی ‌می‌کنم.»⁠ فعال حقوق بشر در ایران کوثر ولی زاده

No comments:

Post a Comment

بازداشت دو فعال زن در مشهد توسط نیروهای حکومتی

نیروهای اطلاعات سپاه پاسداران دو شهروند ساکن مشهد را به نام‌های غزاله باقرنیا و تکتم نوروزی در این شهر بازداشت کردند. بر اساس گزارش رسیده...