Saturday, March 12, 2022

تجمع فعالان صنفی معلمان در رودسر

 


گزارش تکمیلی از افزایش تعداد بازداشت شدگان تجمع فعالان صنفی معلمان در رودسر

 تعداد فعالین صنفی بازداشت شده در جریان برگزاری تجمعی در حمایت از عزیز قاسم زاده، به پنج تن افزایش یافت. همچنین شماری از تجمع کنندگان توسط نیروهای امنیتی مورد ضرب و شتم قرار گرفتند و دو تن از آنها در بیمارستان بستری شدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، تعداد فعالین صنفی بازداشت شده در رودسر به پنج تن افزایش یافت.

محمد حبیبی سخنگوی کانون صنفی معلمان در صفحه شخصی خود تا این لحظه از بازداشت محمود بهشتی لنگرودی، محمود صدیقی‌پور، حسن نظریان، امیرحسین آقاجان و مسعود فرهیخته خبر داده و افزود، فریبا مقدم و یک معلم زن دیگر به شدت مورد ضرب و شتم قرار گرفته و در بیمارستان بستری شدند.

امروز شنبه ۲۱ اسفندماه، شماری از فعالین صنفی معلمان دست به تجمع اعتراضی زدند. این تجمع همزمان با برگزاری جلسه دادگاه عزیز قاسم زاده، فعال صنفی فرهنگیان گیلان در دادگاه کیفری ۲ شهرستان رودسر و حمایت از وی صورت گرفته است. همچنین در حالی که عزیز قاسم زاده به همراه خانواده خود راهی دادگاه بود، نیروهای امنیتی مانع همراهی اعضای خانواده شده و تلفن همراه برادر آقای قاسم زاده را ضبط کردند. گفته میشود که یکی از اعضای خانواده عزیز قاسم زاده نیز توسط نیروی انتظامی بازداشت شد.

عزیز قاسم زاده، عضو هیئت مدیره و سخنگوی کانون صنفی فرهنگیان گیلان در تاریخ ۴ مهر امسال، توسط نیروهای امنیتی در منزل پدری خود بازداشت و به بازداشتگاه اداره اطلاعات شهرستان رودسر منتقل شد. وی نهایتا با اتمام مراحل بازجویی از بازداشتگاه اداره اطلاعات به زندان رودسر منتقل شده بود. ماموران در حین بازداشت اقدام به بازرسی منزل کرده و شماری از لوازم شخصی وی را ضبط کرده و با خود برده بودند. آقای قاسم زاده که در طول مدت بازداشت از حق دسترسی به وکیل، تماس تلفنی و ملاقات محروم بود، در تاریخ  ۱۹ مهر سال جاری با تودیع قرار وثیقه از زندان رودسر آزاد شد.

آقای قاسم زاده پیشتر با دریافت ابلاغیه ای به دادگاه کیفری رودسر احضار شد. در این احضاریه از آقای قاسم زاده خواسته بود که جهت رسیدگی به اتهامات نشر اکاذیب و تبلیغ علیه نظام در تاریخ ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ در شعبه ۱۰۳ دادگاه کیفری ۲ شهرستان رودسر مراجعه کند.

کیفرخواست عزیز قاسم زاده مورخ ۲۱ آذر ، صادر و پرونده وی به دادگاه ارجاع شده بود. این در حالی است که پیش از این آقای قاسم زاده با دریافت احضاریه ای به شعبه دوم بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب رودسر احضار شده بود. آبان ماه امسال به دلیل غیبت بازپرس، جلسه آخرین دفاع وی به تاریخ ۲۰ بهمن ماه به تعویق افتاده بود

No comments:

Post a Comment

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران با انتشار فهرست روزنامه‌نگاران زندانی، سرکوب رسانه‌ای توسط جمهوری اسلامی را محکوم کرد

رئیس فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران ضمن محکوم کردن «اتهامات بی‌اساس وارده» به همکاران خود در ایران از مقامات جمهوری اسلامی خواست تا ...